Śladami Harrego Pottera – Alnwick Castle

Czy Hogwart istnieje?

Jak powszechnie wiadomo, Hogwart istnieje jedynie w filmowej adaptacji cyklu o Harrym Potterze. Są jednak miejsca, które posłużyły za fundament dla wszelkich scen. Czy trudno je odnaleźć? Raczej nie, jeżeli potrafimy za pomocą wyobraźni dodać to i owo. My odwiedziliśmy Alnwick Castle, który po dziś dzień jest zamieszkały. Nie ma tutaj skalistych klifów, ani strzelistych wież, nie ma stadionu Quidditch’a, ani chatki Hagrida. Zamek leży w centrum miasteczka i zamiast Zakazanego Lasu, możemy przespacerować się po zjawiskowych ogrodach. Zapraszamy do zamku, w którym Harry nauczył się latać na miotle!

Alnwick Castle

Alnwick Castle - DuetMyśli

Zamek leży na terenie Anglii, w małym miasteczku Alnwick, które jest częścią hrabstwa Northumberland. Od wczesnej wiosny, aż po późną jesień Alnwick Castle jest udostępniony dla turystów. Zimą staje się coroczną rezydencją książąt z rodu Percych. W ten właśnie sposób, możemy podziwiać posiadłość nie tylko od zewnątrz, ale także w środku. Spacerować po olbrzymich pokojach, podziwiać świecki wystrój będący dziedzictwem dawnych wieków, jakkolwiek nie brak też współczesnych akcentów.

Będąc w środku zamku, otrzymaliśmy nakaz wyłączenia wszelkich urządzeń elektronicznych, z tego też powodu nie możemy pochwalić się zdjęciami. Szczerze musimy przyznać, że nigdy nie byliśmy w równie dostojnym miejscu. Korytarze są tam obszerne, a sklepienia wysokie. Na ścianach rzędami wiszą obrazy o ponadprzeciętnych rozmiarach przedstawiające sceny bitewne, koronacje, a także gustowne portrety książąt i hrabiów, którzy mieszkali w Zamku przed obecnym, 12 z kolei – księciem Ralph’em Percy. Obok starych datą dzieł sztuki, pojawiają się również zdjęcia rodzinne Ralph’a. Całość jest utrzymana w doskonałej kondycji, a największą uwagę przyciąga biblioteka, w której przez wieki zebrano dziesiątki tysięcy tytułów.

Na zamku znajduje się wiele niewielkich muzeów, które przedstawiają zmiany m.in., w uzbrojeniu oraz ceramice, przebiegające na przestrzeni wieków. Możemy wziąć udział w treningach łucznictwa, być świadkami rekonstrukcji walk rycerskich, oraz ujrzeć smoka ziejącego ogniem zaraz po ukończeniu The Dragon Quest.

Sztuka latania!

Alnwick Castle - DuetMyśli

Z okna zamku dostrzegliśmy niecodzienny widok. Na dziedzińcu dzieci oraz młodzież z ekscytacją siedziała na miotłach. Właśnie trwała lekcja latania. Z zaciekawieniem podeszliśmy bliżej, by już po kilku chwilach usłyszeć komendy profesorów. Sztuka była niebanalna, gdyż „czarodziejscy adepci” musieli w podskokach przebyć 50 metrów wykrzykując „huuś-huuś”. 🙂

W sklepach każdy młody czarodziej może zaopatrzyć się w szaty, różdżkę oraz inne przybory niezbędne do rozpoczęcia nauki magii i czarodziejstwa. Na dziedzińcu znajduje się także restauracja, w której być może kremowego piwa nie podają, jakkolwiek oferują smaczny posiłek i wiele miejsc do odpoczynku.

Alnwick Castle - DuetMyśli - 11

Na terenie zamku nagrano wiele scen z cyklu o Harrym Potterze m.in.: lądowanie samochodem oraz pierwsza lekcja latania z profesor Hooch.

Zjawiskowe ogrody!

Alnwick Castle - DuetMyśli

Dalej, poza murami Alnwick Castle, leżą wspaniałe ogrody rodu Percy’ch. Zanim jednak staniemy na ich granicy, musimy przedrzeć się przez uliczkę sklepów i wystaw, które mają nas zachęcić do pozostawienia jak największej kwoty pieniędzy. Kiedy, jednak wchodzimy za wysokie mury niby do tajemniczego ogrodu, naszym oczom ukazuje się piękna fontanna, od której ciężko jest odejść. Nasze zdjęcia prezentują wygląd ogrodu jesienią, lecz wiosną musi on wyglądać jeszcze okazalej.

Alnwick Castle - DuetMyśli - 11

Możemy tutaj znaleźć krzewy i drzewa owocowe, np: jabłonie, wiśnie, śliwy, grusze i wiele innych. Spacerujemy gruntowymi uliczkami między równo przystrzyżonymi żywopłotami, obserwujemy pola usiane różami, a także przysiadamy na jednaj z wielu ławeczek. Woń spokoju i relaksu wisi w powietrzu 🙂

Alnwick Castle - DuetMyśli

Na sam koniec, widzimy czarną bramę, a napis na jej szyldzie zniechęca przechodniów, lecz nie nas!

Według staruszka, który oprowadza grupy po niebezpiecznym ogrodzie, rośliny w nim posadzone są jednymi z najgroźniejszych roślin na świecie przez wzgląd na wydzielane przez siebie substancje trujące. Osobiście nieco powątpiewamy w ich śmiertelność, skoro kilka przypominało krzewy sadzone w polskich ogródkach, jakkolwiek nie śmieliśmy kwestionować słów przewodnika po Poison Garden.

Bez wątpienia jedną z większych atrakcji Alnwick Garden jest domek na drzewie, a lepszym określeniem będzie obszerny kompleks drewnianych domków, w którym znajduje się restauracja.

Alnwick Castle - DuetMyśli

Zamek należy do grona miejsc, które warto odwiedzić. Jest tam wiele atrakcji skierowanych szczególnie do dzieci, lecz starsi również znajdą coś dla siebie. Mimo wysokiej ceny spędzenie tam miłego dnia jest gwarantowane!

Informacje praktyczne

Dojazd:

Parking: bezpłatny wzdłuż zamku. Zarówno dla zamku, jak i dla ogrodów parkingi są oddzielne, jakkolwiek zwiedzając oba obiekty jest to bez znaczenia.

Data i godziny otwarcia:

Alnwick Castle - DuetMyśli

Po więcej zdjęć zapraszamy do naszej galerii: KLIK

Comments

1. Olka

Jako nastolatka szalałam na Punkcie Harrego Pottera, a teraz z przyjemnością oglądam kolejne części adaptacji filmowej, jak tylko pojawiają się w TV. Sama chętnie wybrałabym się w taką podróż śladami filmów o Harrym 🙂

1. Post
      Author
      DuetMyśli

Wspaniały pomysł, na pewno zachęcamy. Sami mamy długą listę takich miejsc i chociaż lekcja latania wygląda w rzeczywistości nieco inaczej, nie czujemy się zrażeni. Grunt to poznawać i doświadczać! 🙂

1. Post
      Author
      DuetMyśli

My byliśmy równie podekscytowani. Jest jeszcze wiele ciekawych miejsc tutaj w Szkocji i Anglii związanych z Harrym Potterem, więc mamy nadzieję, że jeszcze nie jedno miejsce Was zaskoczy 🙂
      Pozdrawiamy

2. No to Fru

Mam dokładnie to samo! Filmową adaptację oglądałam już 3 razy. Btw, świetny pomysł na wycieczkę. Zamek wygląda obłędnie na zdjęciach więc na żywo musi być genialny. Na miejscu właścicieli pomyślałabym jednak nad stworzeniem Zakazanego Lasu! 😉

3. Tati

Mogłabym pewnie kupić w tym sklepie wszystko, czego potrzebuję do oglądania świata w różowych okularach :)))
    Zamek jest przepiękny, aczkolwiek osobiście nie lubię takich komercyjnych przypominajek – jak np. uczenie się latać na miotłach i kontynuację wątków filmowych w rzeczywistości. Dla mnie traci niestety wtedy urok. Chociaż pewnie młodzież ma niesamowitą frajdę 🙂